Автор: Rosi-Stoian, дата 06.08.2013

Красивите кътчета на Северна Италия

Първото ни пътуване с кемпера в Европа

Статистика
  • Видян: (8264)
    Етапи: (9)
    Снимки: (54)
    Обекти: (0)

Красивите кътчета на Северна Италия » Етапи

първи етап » първата точка - Венеция

Италия
Още миналата есен след като прочетохме пътепис на наши приятели кемперисти решихме ,че трябва да посетим северна Италия. Хареса ни видяното от снимките им.
Не сме ходили също и във Венеция, включихме и нея и като цяло маршрута придоби следния вид:
Венеция, Гардаланд , езерото Гарда (Бардолино и Гарда) , Сирмионе, Стреса на езерото Маджоре , Бромееви острови ,Верона ,Постойна яма ,Терме Чатеж ,Плитвически езера.
И така....
На 29.06. към 19ч. потеглихме от Бургас към София с идеята да нощуваме там за да тръгнем рано сутринта.
На другия ден ставаме "по тъмно" и се отправяме към границата, там минаваме за има - няма 15-тина мин. не се заяждаха изобщо.
Сърбия и Хърватска ги минаваме 'на един дъх'. Магистранлите такси в сърбия - 15Е, Хърватска -25Е. На сръбската, Хърватската и Словенска граници минаваме почти толкова бързо колкото на влизане в Сърбия . След обяд около 17ч. сме на почивалище Залоке (превърнало се в класика) :) на 20-тина км. след границата на Хърватска и Словения.
Хубаво уредено място , с ток...вода....баня....както си му е ред. Банята беше с жетон от 3Е
Винетката за Словения е 15Е
Преспиваме тук ,спокойно е ,не е шумно. Сутринта ставаме, пием кафе и "дим да ни няма" .По пътя започваме да срещаме доста кемпери и каравани. Пътуват хората.Караме по магистралата и гледаме пейзажа навън. Словения е първата "бяла" държава до момента.Разликата със сърбия е очевадна. Хърватска се доближава ,но.... след нея вече е друго нещо.
На границата със Италия няма "жива душа"
Решихме ,че първо ще посетм Венеция. Минаваме по "провлака" и отиваме до паркинг набелязан от пътепис на колега, но се оказва ,че престоя там е 2Е на час ,като максималното време е 2 часа. Абсолютно недостатъчни и затова потърсихме алтернатива до пристанището, един "чичко" на бариерата ни обясни ,че не може да се паркира там и ни посочи една сграда в близост там не било проблем да оставим колата.
Послушахме го , това беше най-вероятно рибно пристанище защото на моменти се долавяше 'аромат' на риба
Разходихме се по канале гранде...
Минахме по моста Риалто....
Отидохме на площада Сан Марко....
Бяха "стоварили" 3 круизни кораба туристи и си беше навалица.....
Отделихме на Венеция около 7-8 часа и кажи речи по тъмно си тръгнахме от там.

втори етап » Гардаланд - увеселителен парк

Италия
Следващата точка беше най-големия увеселителен парк на Италия "Гардаланд"който се намира в Кастелнуово почти на брега на езерото Гарда. Пристигаме късно вечерта и паркирахме на паркинг до един супермаркет (нещо като Била) Бяхме си го набелязали още от тук.
На сутринта се отправихме към парка, паркингът там е 5Е за цял ден. Огромен е и има обособена част за кемпери.Билета за Гардаланд е 37,50Е ,а в последствие разбрахме ,че за още 2 евра е можело да разгледаме и аквариума.
Паркът работи от 09 - 23:00ч. паркингът също.Не може да се спи там.
Има атракции за всеки вкус, екстремни ,по "спокойни" ....... за всекиго по нещо.Детски кът за малките, всичко .
Целия ден го прекарахме там.
На по екстремните атракции естественно се чакаше повече. За целия ден успяхме да минем през всички.
Много емоции ,много адреналин.
Заслужаваше си билета.

трети етап » Бардолино и гарда

Италия
Над вечер се настанихме в къмпинг "Серенелла" на брега на езерото меджу Бардолино и Гарда за 16Е с ACSI , уредено ,бани ,тоалетни ,чисто ,басейн,ток........
Свалихме колелата и по крайбрежната алея се разходихме до Бардолино.
Опитахме сладоледа им ....... много много вкусен......
На другата сутрин повторихме вело разходката ,но към Гарда и там както и Бардолино е изключително красиво .
Заведения по брега , цветя на всякъде...... приказка.

четвърти етап » Сирмионе

Италия
Около обяд се отправяме към Сирмионе.
Решихме ,че ще направим велоразходка до крепоста и затова оставихме "кемпи" на едно малко паркингче до една пицария на около 4-5км с кола по GPS-a.
Оказа се в последствие ,че пешеходно е доста по малко.
В крепоста се влиза през едно мостче ,а пред него има много "стоянки" за велосипеди , заключваш си колелото и влизаш да се разходиш пеш.
Така направихме и ние, но в момента в който щракнахме "катинарчето" и тръгнахме се усетихме............,че ключето за него остана в кемпера , егати майтапа...
Тя белята станала вече и затова докато беше светло се раходихме из градчето, и тук както навсякъде до сега - много карсиво.
След като разгледахме дойде ред да отидем да си вземем ключето и да се върнем за колелата. Не ни се искаше да вървим до кемпера, после обратно до колелата и затова решихме ,че минаваме "в движение" товарим колелата и продължаваме. Тъй като там неможеше да се спира и нямаше как да ги качваме на багажника на място, ще ги набутаме вътре а после да си ги оправяме.
Пешеходно съкратихме доста растоянието - минахме по брега , взимаме си кемпера и отиваме до мястото, няма къде да се спре, всичко е фул. Спираме на една пешеходна пътека и като "отряд за бързо реагиране" отваряме плъзгащата врата и с нерероятна бързиха грабваме колелата и ги натикваме вътре. В близост японски туристи си правеха снимки и в буквалния смисъл "им паднаха чекмеджетата" от това което видяха ,останаха с отворени уста, забравиха за какво са там. Можеше спокойно да мина и да им обера фотоапаратите от вратовете и нямаше да реагират :) Най-вероятно решиха ,че крадем колелата.
Не сме търсили в youtube може и да ни има качени там :)))
После спряхме на един паркинг и на спокойствие си натоварихме велосипедите където им е мястото :) Беше много весело и в момента докато пиша и се смеем пак.

пети етап » стреса и бромееви острови

Италия
Зададохме на GPS-a Стреса - курортно градче на езерото Маджоре и потеглихме натам ,не обърнахме подробно внимание от къде иска да минем "гарминката" и в един момент се озовахме в Милано , не в самия център,но ..... Доста "тeгаво" беше преминаването. часът беше около 19 и движението през целия град си беше на "задръстване" Другия път задължително ще преглеждаме предложения маршрут по подробно :)
Тия "жабари" карат ужасно, спира в лентата за движение пуска аварийни и слизат , задният да му мисли.
Като цяло над час и половина тръгни спри......
Към 21:45 минаваме покрай една пицария в градчето Леса и спираме да си вземем пица. Въпреки ,че след 10 мин. трябваше да затварят ,запалиха дървената пещ и ни направиха две пици.Изключително любезни хора, както и навсякъде из Италия или поне местата които посетихме.
Взимаме си пиците и продължаваме към Среса , след около 5мин пред нас се открива уникална гледка от свелини , отразяващи се във водите на езерото. Запленяваща картинка. Невероятна красота. На една отбивка спряхме да се полюбуваме на гледката и хапваме пиците

Продължихме към набелязания от гугъл мапс предварително малък паркинг не далеч от пристанището. Правим едно пешеходно турче в района и "гасим ламбите"
На сутринта нямахме търпение да разгледаме градчето. Много красиво , уникална фауна. На едно място евкалипти ,кедри,борчета ,палми , олеандри и много други цветя навсякъде.
Отиваме до пристанището да си вземем билети за корабчето което обикаля трите острова (Бромеевите)като маршрутка.Капитана на еднното корабче ни обяснява ,че на единия остров няма какво да се види по това време на годината и няма смисъл да се ходи до там. Убеждава ни .
Цената за двама е 30Е за двама като на всеки час има корабче и можеш да се качваш и слизаш цял ден.
Първия остров на който ни отвежда лодката е Изола Супериоре, разглежда се за около час, не е нещо особенно,
След това отиваме на Изола Белла там вече е друго, там е лятната резиденция на фамилия Бромео с уникални градини с тераси във формата на пресечена пирамида като висящите градини на Вавилон из които спокойно се рахждат бели пауни и патици с малки патенца
Билета е комбиниран за двореца и градината - 13Е на човек ,няма опция да се разгледа само градината, но пък си заслужава, изключително красиво.
Из острова обикаляхме 2 или 3 часа .след което на корабчето и обратно .
Разходихме се по уличките на Стреса , очаровани сме от това място.
Напускаме това градче с нежелание ,но имаме план който трябва да се следва.

шести етап » верона

Италия
Задаваме на навигацията - Верона ,но този път проверяваме "гарминката" и с две междинни точи избягваме Милано.
Късно вечерта пристигаме и след няколко "опознавателни" обиколки намираме място за спане.Малък паркинг между жилищни сгради.
На сутринта отново сме на велоразходка. Оказва се ,че сме паркирали на около 7-8 мин. с колело от Арена ди Верона - супер
.Заключваме там колелата и продължаваме пеш.
Знам какво си мислите :) , ключовете този път са у нас:)))
Както на всякъде така и тук се чудят с какво да забавляват туристите....

За няколко часа направихме пешеходна обиколка - къщата на Жулиета, площадчето Ербе , Арена ди Верона

Около обяд си тръгваме от Верона, не караме по магистрала и затова се предвижваме по бавничко.В интерес на истината след няколко дена обикаляне из северна Италия, започнаха да ми дотягат техните "кръгови движения" , ми те са през има няма километър.

седми етап » Постойна яма

Италия
Минаваме границата след Триест и решаваме ,че ще спрем да посетим пещерата Постойна Яма в Словения.Там сме над вечер и си намираме място за нощувка накрая на малко селце по пътя веднага след пещерата. Паркингът пред Постойна яма е само за през деня
Докато се стъмни се разхождаме , спретнати къщички , подредено, чисто зелено ,цвтя .......почти "като у нас" :)
На сутрината отидохме пеш до пещерата ,билета е 23Е. С влакче ни отвеждат до някъде в пещерата ,после пешеходна обиколка и обратно с влакчето навън.
Пещерата е много много голяма 20км. галерии.
Изключително красиво е ,снимките немогат да покажат красотите, трябва да се види на живо.
Каквото и да кажем за тази пещера, няма да може да я опише .
На 11км. след постойна яма се намира "Пред яма " 700 годишен замък вграден в скалите отидохме и до него, но без да влизаме. Снимахме само отвън.

осми етап » Терме Чатеж

Италия
След което потеглихме към Терме Чатеж - планувана беше нощувка там.
Пристигаме на къмпинга и се 'настаняваме" цената е 21Е на човек като за ток се плаща отделно 4Е.
С ACSI card ни направиха 10% отстъпка.
Взимаме "плувките, тривките" и на баня :)
Решаваме да ползваме закритите басейни ,всичко е много хубаво, повечето познавате този къмпинг.
Постарали са се хората , индиански палатки , наколни жилища, оборудвани палатки под наем ,абе каквото се сетиш......
На сутринта пием кафе , гледаме картата и си викаме ,що не вземем да се "пуснем" до плитвическите езера и докато броим до три ,вече пътувахме на там.
Езерата, както и постойна яма не влизаха в първоначалния маршрут. Тях ги вмъкнахме в движение.
Тъй като винетката ни беше изтекла не ползвахме магистралата ,а излязохме от Словения по един 'селски' път.
Навигацията показа около 15-20км. до границата ,а пътя се движеше успоредно с жп линията която беше малко по високо от шосето.След един ляв завой се налага да минем под мостче по което минава линята,като видяхме табелата и се заковахме като "магаре на мост' максимална височина на возилото 2м.
Не знаем колко сме високи но със сигурност сме над 2м. По картата виждаме ,че не след дълго има още една възможност да пресечем линията и продължаваме да проверим ,оказва се пак мостче ,но с табелка 2,5м.
Тук вече вадим ролетката и си "взимаме размери" , оказва се ,че и ние сме 2,5м. - добре ,че словенците са ни пуснали 3-4см "бoнус"
Минаваме на косъм.
На границата нямаме проблеми и продължаваме към Плитвическите езера.

девети етап » Плитвически езера

Италия
Пристигаме към 13ч.,разглеждаме указателните табели и виждаме ,че има няколко 'варианта" за обхождане като най дългия маршрут отнема 6 часа ,ще имаме време. Паркингът е 10Е за ден ,а билета за езерата
е .16Е. на човек.
Взимаме си билет и влизаме в парка.Там ни качват на влакче и ни извозват до най високата точка и от там пешеходно ,върви се около 2часа като се минава покрай езерата и красиви водопади. Кристална вода ,зеленина невероятни гледки. Пътеката ни отвежда до малък пристан от който с малко корабче ни прехвърлят до другия край на най голямото езеро.След което още около 2 часа пеша отново покрай невероятни гледки и стигаме до спирката на влакчето което ни връща до начлната точка.
В цената на билета са включени влакчето и корабчето.
Тези езера и водопади много напомнят на нашите "крошунски" , но са в пъти по големи .

От там имахме идея да минем през Дубровник и Черна гора, но се отказахме , времето се разваляше и затова по обратния път до Загреб. Там ни застигна страхотен дъжд, по магистралата всички се движехме с 30км. и на аварийни.Като се прибави и това ,че беше тъмно и решихме , че "толкова спешна работа нямаме' :) Отбихме на една бензиностанция и нощувахме там. На другия ден следваха ония "хиляда километра дето пречат" :) минаваме ги с една почивка на първата Инна в посока България - Хърватска.
Минаваме Сръбско-Българската граница бързо и безпроблемно и с това нашето пътишествие приключва
Ако трябва да обобщим :
изминали сме 4200км , изразходвали сме 380 литра гориво ~ 1000 лева и 215 лева магистрални такси и винетка.